top of page

Феноменът технологични конференции и с какво за кого са полезни

Европа, Северна и Южна Америка, а вече и Азия са препълнени с всякакви технологични конференции. Все по-голяма част от тях се специализират в по-профилирани и свързани с различни индустрии. Какъв е смисълът от посещение на една такава конференция и какво би ни донесла? На този въпрос ще се опитам да отговоря на база на опита ми през последните години.


Контекст: конференции за технологии, индустрии и технологии в индустриите


Съвременните технологични и индустриални конференции със сигурност се отличават от това, което академичната общност е свикнала да преживява на събитие, окачествено като конференция. В тях има много бизнес, шоу и брандинг. И по-малко тясно научна или експертна част. Разбира се, съдържанието трябва да се усеща като полезно от голямата част от публиката - но по правило е представено достъпно и разбираемо - дори със съдействието на шоузвезди и ТВ водещи. Някои от тях са се специализирали във воденето на конференции и започват да се занимават предимно с това - водене, модериране на панелни дискусии, представяне на участниците и т.н. Харизматичните участници, които генерират голям интерес също стават “рецидивисти” и биват канени често.


Общите технологични конференции като Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас, която сама се нарича най-голямото технологично събитие в света, включват множество категории участници в програмата и изложители: аудио/видео, smart homes, AI, дигитално здравеопазване, мобилност и много други.




Посещават я близо 140 хил. души от цял свят, има над 4 хил. Изложители и над хиляда стартъпи, които имат възможността да се представят и да търсят клиенти. И заради мащаба темите масово не навлизат много по-дълбоко от напр. “Как изкуственият интелект ще преобърне клиентското изживяване”. Ценното е, че в тях участват най-големите лидери от компании като Jaguar, Amazon и Nvidia. Ето и линк към пълния запис на панела с това заглавие от последното издание.


Тясно специализираните технологични конференции и тези за специфични технологии за програмиране като лондонската DevOxx с фокус Java имат далеч по-задълбочени теми, масово вникващи в конкретни практически примери. Тази година, например, там ще научим как Deutsche Bahn е успяла да интегрира софтуер за резервиране на билети, създаден 1983г.  в съвременен портал за електронна търговия. И то не от някой президент или директор, а от софтуерен инженер - навлизащ дълбоко в детайлите. 





Индустриалните конференции за дигитализация са трети тип, който става все по-често срещан. Такъв е World Aviation Forum в Амстердам, в който всяка година лидери от авиацията представят последните тенденции в бизнеса, а технологични компании показват пред тях как могат да им помогнат, като участват в изложението и програмата, представяйки своите решения.


Какво можем да вземем от участие в технологична конференция?


Бизнес


Кратък отговор: зависи с какво се занимавате, какви цели имате и с какви бюджети разполагате. 


Ако ръководите технологичен стартъп с продукт насочен към даден сектор или сфера - е задължително да намерите ефективни начини за представяне на такъв тип форуми. По мои наблюдения, ако сте тепърва с начален капитал, е добре да намерите преференциална опция за щанд на конференция, която поощрява такива като Вас с ниски цени и възможност за Demo - демонстрационна сесия, в която да покажете своя продукт на потенциалните клиенти.


Ако сте marketing/business development и търсите клиенти, зависи дали сте в продуктова компания или предоставяте услуга. Продуктовите обикновено участват с изложбен щанд и презентация, което на големите форуми възлиза на поне 15 хил евро. Ако нямата продукт/решение, а само услулга, е препоръчително да търсите начини да покажете вашата услуга, чрез case study, например в партньорство с ваш доверен клиент. Например, ако ваш клиент е голяма автомобилна компания, опитайте се да направите съвместна лекция на форум за дигитализация в автомобилостроенето, в която да покажете заедно как сте подобрили техните технологии пред останалите производители. Това ще работи много по-добре от щанд и брошури.


А ако сте представител на голяма индустрия тип авиация, автомобилна и финансова, сте в най-изгодна позиция за технологичните конференции във вашата сфера. Финансово-технологичните конференции пускат хора от банки безплатно, авиационните пускат хора от авиацията безплатно и т.н. - поне в общия случай. Логиката е, че вие сте потенциален buyer, когото тези, които плащат за щандове и демонстрации таргетират. Но какъв би бил смисълът за вас? Какво ще вземете вие от нея?


Thought Leadership


За всички, независимо от бизнес целите, става все по-важно да се налагат като експерти в своята област. Нещо повече, както Рон Каручи написа във Forbes в статията си “Защо всеки лидер трябва да е thought leader”, това помага за изграждане на авторитет, намиране на бизнес партньори и привличане на кадри за вашата компания. Това помага и на техническите експерти и все повече инженери, дори не на най-високите позиции, участват в конференции, споделяйки неща, които са открили, направили успешно или развили като бизнес и/или технологичен процес. Затова, е отлична идея да намирате възможности за участие по конференции, започвайки от по-малките и регионални такива. 


Networking


Независимо от различните хипотези и категории, в които попадате, ходенето на технологични конференции с посетителски билет неизменно носи запознанства. Често дори и на най-интровертните им се предоставят приятни и непосредствени начини да се запознават с останалите участници от най-различни компании, позиции, държави и култури. Важно е да сте отворени към тях, защото това умножава възприятията и придобития опит многократно.


Почти всички конференции от няколко години разполагат и с лично приложение, което може да започнете да използвате от момента, в който си закупите билет за конференцията. Освен да виждате по лесен начин програмата и изложителите, те са особено ценни за достъп до всички останали делегати. Може да видите останалите регистрирани, да им пишете и, често, да им предлагате да се срещнете в определени за целта места в изложбената част.


Знания - отвъд темите в програмата


Освен семинарната част от програмата, на всяка технологична конференция може да научите много различни неща “от кухнята” на световния бизнес - от изложителите може да разберете как търсят клиенти, от организаторите - какви компании и хора са най-честите посетители, от стартъпите - в какви нови технологии се инвестира най-много.


Така че, бъдете нащрек за всичко, което може да вземете и попиете на дадена конференция и, по мои наблюдения, избягвайте това да отидете с група колеги или приятели, с които да се затворите само във вашето балонче и така да пропуснете безбройните шансове да се запознаете с интересни и полезни хора.


За десерт: едно много добро място за справка за предстоящи технологични конференции.


54 views0 comments

Comments


Абонирайте се

Благодаря Ви!

Споделянето е в основата на свързването помежду ни. С подкаста започна мрежата на Лидери.БГ и с него продължаваме да растем. Споделяме вълнуващите истории на българските дигитални лидери в чужбина и как помагат на България.

Архив

bottom of page